Vuonna 1958 perustettu Nivalan Vesihuolto Oy hoitaa veden jakelun on koko Nivalan alueelle ja huolehtii myös keskustan alueen jätevesiviemäröinnistä. Nivalan Vesihuolto Oy:n liittyjämäärä on 3800 kiinteistöä, eli noin 98 % koko kaupungin väestömäärästä.
”Me halusimme kehittää taloushallintoa nykyaikaisemmaksi ja tehokkaammaksi. Valitsimme avaimet käteen -ratkaisun. Ensimmäisenä Heeros Ostoreskontra otettiin käyttöön vuonna 2016, ja sen jälkeen pikkuhiljaa kaikki muutkin tarvittavat ohjelmistot Novecin kautta”, kirjanpitäjä Maarit Arvola kertoo.
Hän sanoo Heeroksen olevan looginen ja helppokäyttöinen.
”Asiat etenevät järjestyksessä. Ei tarvitse olla tietokonenörtti, jotta Heerosta voi käyttää. Yhdellä silmäyksellä näkee mitä on tapahtunut kaikissa Heeroksen ohjelmissa”, Maarit Arvola kehuu.
Nivalan Vesihuolto päätti hankkia Visma Novan vuonna 2021 Heeroksen rinnalle erityyppisiä laskutuksia ja varastonhallintaa varten. Sähköiset, pilvipalvelun kautta toimivat järjestelmät ovat helpottaneet huomattavasti taloushallintoa.
”Nyt etenkin korona-aikana on huomannut, että kaiken voi tehdä etäkonttorilla. Mappeja ei tarvitse kuljettaa toimiston ja kodin väillä. Kaikkia asioita pääsee katsomaan tietokoneelta oltiinpa missä vaan”, Maarit Arvola kertoo ohjelmistouudistuksen hyvistä puolista.
Tilintarkastuksessakaan toimistolle ei tarvitse välttämättä tulla. Ennen materiaalia kertyi vuodessa noin 20 mappia nykyisen yhden mapin sijasta. Kuluttajien asiakaspalvelu on myös helpompaa, koska laskutiedot löytyvät todella nopeasti puhelun aikana
Maarit Arvola kiittää Novecin asiakaspalvelua: ”Erinomainen tuki ja asiakaspalvelu. Kehitystyö sujuu. Asiantuntijat saa aina kiinni tai he soittavat mahdollisimman pian takaisin. Ohjelmat on sovitettu siihen käyttöön mihin aidosti tarvitaan. Mitään turhaa ei ole tarvinnut ottaa käyttöön, ja ne on hiottu meille sopiviksi ratkaisuiksi.”
Kuva: Nivalan Vesihuolto Oy