Sähköistä yrityksesi myynti-, osto- ja matkalaskut

Laskupalvelu

Skannauspalvelu: Poutapalvelun laskupalvelu on yksinkertainen kokonaisuus, jonka avulla pääset eroon yrityksesi paperisten ostolaskujen pyörittämisestä. Laskupalveluun kuuluu osto- ja matkalaskujen käsittely eli skannauspalvelu, verkkolaskujen vastaanotto ja kierrätys, sekä dokumenttien sähköinen arkistointi. Pyydä meiltä tarjous! Laskemme kuinka paljon palvelu tulee maksamaan yrityksenne ostolaskumäärän perusteella.

Myyntilaskujen käsittely ja lähetys: Voimme sähköistää yrityksesi myyntilaskujen käsittelyn ja lähetyksen. Palveluun kuuluu myyntilaskujen sähköinen, turvallinen arkistointi. Järjestelmä toimii myös yhteistyössä ulkoisten järjestelmien kanssa. Ota yhteyttä niin selvitämme onko nykyinen laskutusjärjestelmäsi yhteensopiva. Jos sinulla ei vielä ole laskutusjärjestelmää tai haluat uusia järjestelmäsi, tutustu tarjontaamme.  Autamme mielellämme sinua valitsemaan yrityksellenne sopivan tuotteen.

Sähköinen ostolaskujen kierrätys säästää rahaa ja aikaa

Paperilaskujen käsittelemiseen kuluu huomattava määrä turhaa työaikaa, joka voidaan nykyisellä teknologialla automatisoida kokonaan. Kun laskut ovat digitaalisessa muodossa, niiden arkistointi ja käsittely on nopeaa ja vaivatonta.

Poutapalvelun laskupalvelu auttaa sähköistämään kaikki yrityksesi myynti-, osto- ja matkalaskut sekä käteiskuitit. 

Lataa maksuton opas: Verkkolaskujen hyödyt ja käyttöönotto

Lataa opas Ota yhteyttä ja kysy lisää

6 + 1 syytä siirtyä paperittomaan aikakauteen

  1. Pysyt kehityksessä mukana: Teknologia mahdollistaa paperittoman toimiston. Paperittomat laskut, kuitit ja järjestelmät ovat jo käytössä useissa yrityksissä. Noin 70% suomalaisista yrityksestä pystyy lähettämään verkkolaskun paperisen laskun sijaan.
  2. Säästät aikaa: Paperisten laskujen vastaanottamiseen, käsittelyyn sekä arkistointiin kuluu huomattava määrä turhaa työaikaa. Suurin osa paperilaskujen käsittelyyn vievästä ajasta pystytään automatisoimaan nykyaikaisilla järjestelmillä. Resurssit voidaan käyttää tehokkaammin.
  3. Laskutuskierto nopeutuu: Lasku on perillä välittömästi.
  4. Säästät rahaa: Säästät paperilaskuihin liittyvistä lisäkuluista, joita ovat yleisimmin lähetys- ja viivästymismaksut. Maksuehtojen tehokkaampi hyödyntäminen.
  5. Helpotat kirjanpitoa ja tilintarkastusta: Kirjanpitoon tarvittavat tiedot ovat koko ajan helposti niiden saatavilla, jotka tietoja tarvitsevat. Laskut löytyvät arkistoista hakutiedoilla nopeasti, eikä niiden etsimiseen ja läpikäymiseen kulu turhaa aikaa.
  6. Toimit vastuullisesti ja säästät luontoa: Digitaalinen lasku on neljä kertaa ympäristöystävällisempi vaihtoehto kuin paperinen lasku. Pystyt viestimään toimistosi vastuullisesta toiminnastasi myös asiakkaillesi ja sidosryhmillesi, jotka arvostavat vastuullista toimintaa.

Lisäksi Laki hankintayksiköiden ja elinkeinonharjoittajien sähköisestä laskutuksesta on tullut voimaan 1.4.2019 ja sen 4 §:ää sovelletaan 1.4.2020 alkaen.

4 § Hankintayksikön ja elinkeinonharjoittajan oikeus saada sähköinen lasku

Hankintayksiköllä ja elinkeinonharjoittajalla on oikeus saada pyynnöstä lasku toiselta hankintayksiköltä tai elinkeinonharjoittajalta sähköisenä laskuna.

Katso laki kokonaisuudessaan Finlexin sivuilta, että koskeeko laki sinun yritystäsi (esimerkiksi toiminnan tilikauden liikevaihto on enemmän kuin 10 000 euroa).

Ota yhteyttä ja kysy lisää